Home

 

Visueel leren
Hoe werkt Inspiration?
Voorbeelden en toepassingen
Systeemeisen
Gebruikers ervaringen
Inspiration en het digitale bord
Beginnerslessen
Cursus Inspiration
Vragen
Nieuwsbrieven
Prijs / mogelijkheden
Gratis 30 dagen versie
Bestellen

 

Overige Inspiration producten
Inspiration voor bedrijven en instellingen
Links
Contact

 

Certified


Pas Inspiration toe binnen alle vakgebieden

Inspiration is toepasbaar binnen alle vakgebieden. Zowel voor de leerkracht als voor de leerling.

Op deze pagina vindt u enkele voorbeelden die gemaakt zijn met Inspiration.

Door een leerkracht gemaakt...

werkstukMet Inspiration zijn met groot gemak kijkwijzers en opdrachtkaarten te maken. Deze kunnen de leerlingen helpen bij het maken van een opdracht. Op de afbeelding kunt u zien hoe een leerling een eenvoudig werkstuk kan maken.
Het schema is door een leerkracht gemaakt in Inspiration. Het voordeel is dat de leerling geen enkele stap kan overslaan. Door het volgen van de pijlen doorloopt een leerling elke stap in de gestructureerde werkwijze.

Het idee-diagram

Idee DiagramNeem een onderwerp of een thema. Bedenk daar zoveel mogelijk omheen. Al associërend zijn we dan aan het brainstormen. Een nuttige activiteit om de focus op een uitgangspunt te zetten. Aan het grafische resultaat is duidelijk te zien wát een leerling heeft bedacht, maar ook wat een leerling níet heeft bedacht. Met een idee-diagram wordt het ook mogelijk om werk te plannen en problemen op te lossen.

Het concept-diagram

concept diagramVerbanden leggen tussen verschillende gegevens. Zien wat je bekend is en wat nog niet. Het begrip wordt krachtiger doordat kennis georganiseerd en versterkt wordt. Als je bijvoorbeeld aan vulkanen denkt, denk je aan de uitbarsting. Maar wat gedacht van de gevolgen ervan? Zowel ten goede als ten kwade.

Een concept-diagram, gemaakt in Inspiration, laat zien of er goede of foutieve verbanden worden gelegd.

Het web-diagram

web diagramDe structuur tussen verschillende categorieën worden duidelijk als je bezig bent met het organiseren van ideeën en feiten. Het onderscheid tussen hoofdzaken en bijzaken wordt zichtbaar en concreet.
In het voorbeeld wordt duidelijk gemaakt dat visueel leren en Inspiration direct met elkaar verband hebben.